2012. június 30., szombat

Chilis bab hússal, pennével







Rozánál nézelődtem délelőtt (többek között), Ő adta mára a vörösbabos étel ötletét. Volt itthon fél kiló darált hús, 2 vörösbab konzerv, meg paradicsomlé is, hát egyből arra gondoltam, chili con carne lesz ebédre. Régebben, mikor ilyet főztem, Legnagyobbikom tésztát hiányolt mellé, így most arra gondoltam, főzök bele tésztát is. Nagyon finom lett, az utolsó cseppig mind elfogyott!!


Hozzávalók: fél kg darált hús, 1 fej hagyma, 2 doboz vörös bab (egyenként 420 gr,/töltőtömeg: 255 gr), 1,5 fehér kanál ételízesítő, 2 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2 fehér kanál csípős fűszerpaprika,  2 + 2,5 dl forró víz, 1/2 liter 100 %-os paradicsomlé,  1 kávéskanál folyékony édesítőszer, 1-1 teáskanál szárított oregano és bazsalikom, 1 kávéskanál chili por, vagy ízlés szerint, 25 dkg durum penne tészta, a díszítéshez friss bazsalikom.


Először a darált húst pirítottam meg teflon bevonatú nagy serpenyőben. Amikor kifehéredett és majdnem zsírjára sült, akkor tettem hozzá az apróra vágott hagymát, azzal is tovább pároltam. Megszórtam ételízesítővel, fokhagyma granulátummal, és amikor teljesen átlátszóvá vált alatta a kioldódott zsiradék, megszórtam fűszerpeprikával, elkevertem és felöntöttem kb. 2 dl forró vízzel, ráöntöttem a két doboz vörösbabot levével együtt, meg  fél liter paradicsomlevet. Megfűszereztem oreganoval, bazsalikommal, kávéskanálnyi folyékony édesítőszerrel és chili porral, majd lefedve kb. fél óráig főztem. Ennyi idő alatt szépen besűrűsödött, ezért még kb. 2,5 dl forró vizet öntöttem hozzá, és belefőztem a tésztát. 12 percig főztem lefedve, aztán elzártam a tűzhelyet és hagytam hogy még 4-5 percig álljon fedő alatt, amíg a tészta az összes levet magába szívta. Az illatok asztalhoz csalták a családot és már ehettünk is. Annyira ízlett mindenkinek, hogy legnagyobb örömömre utolsó falatig elfogyott :)!!









2 megjegyzés:

  1. Maria, isteni lett!:)
    Legközelebb én is készítek a chilis babhoz tésztát:))

    VálaszTörlés
  2. Jó ötlet így tésztával, egy komplett egy-tál étel lett így. Jó szaftos, nagyon guszta! Én is szeretem a chilis babot. :o)

    VálaszTörlés