2012. június 9., szombat

Tegnapi sültek, mai ebéd: Currys marhaoldalas currys rizzsel, koviubival




Fűszeres sültcsirke velesült újkrumplival

Tegnap a töltött paprika mellett megsütöttem 4 db farrészes csirke felső combot  (ketté vágva) Legkisebbikem Barátnőjétől kapott ajándék fűszerkeverékkel fűszerezve, megsikált, kettévágott, szintén befűszerezett újkrumplival együtt sütve. Mindezt azért, mert Legkisebbikem megmakacsolta magát és nem volt hajlandó töltött paprikát enni. Persze jó volt, hogy ez a sült elkészült, így vacsorára Párom is ezt ette inkább, így maradt mára a töltött paprikából nekem :).  A befűszerezett húsokat és krumplit közepes tepsibe raktam, alufóliával lefedtem, és kb. fél óráig 140 fokon sütöttem légkeveréses sütőben, alulról a negyedik sínen. Utána az alatta képződött levet leöntöttem, és  takarás nélkül, 250 fokon sütöttem pirosra, ropogósra a húsokat.





De a csirkecombok előtt legalább két és fél órával a sütőbe került egy olyan hús, amit most vettem életemben először. Ez pedig a marha oldalas volt. Egy "kisebb" darabot vettem belőle, a hentes el is vágta 4 darabra, úgyhogy nekem már csak meg kellett mosni, befűszerezni - hot madras curryvel és sóval fűszereztem,  köré szeleteltem 3 nagyobb megtisztított hagymát és alufóliával lefedve sütőbe raktam a legalsó sínre.Most is az alacsony hőfokon sütést választottam, így először 120 fokon sütöttem az oldalast. A két és fél óra alatt úgy megpuhult, hogy a csontot simán ki tudtam szedni belőle, és a hatalmas húsokat el tudtam felezni. Újra lefóliáztam, és vissza a sütőbe. Ezután került be a csirke és a krumpli. Fél óráig még 140 fokon sült az oldalas is fólia alatt, aztán a leszedtem arról is a takarást, és 250 fokon hagytam az oldalasokat is szép pirosra sülni. Nagyon sok zsír sült ki belőle, és még így is zsíros maradt a hús is. Elterveztem, hogy mára ennek a felhasználásával készül az ebéd. Ma főztem külön egy currys-zöldborsós rizst, és belekeverem az átforrósított,  kövér részektől megtisztított, felkockázott sült marha oldalast és a sült hagyma karikákat is . Így ma ebédre Currys marhaoldalas lett zöldborsós currys rizzsel, saját készítésű kovászos uborkával. 


Nagyon finom volt, megkóstoltam pár falatot, de nekem még volt tegnapról hideg töltött paprikám :D!!








Mire kész lettem az ebéd főzéssel, Legkisebbikem és Párom is elintézték amit el kellett, így elmentünk Szüleimhez meggyet és borsót szedni. Elég meleg volt, de leszedtük amit lehetett, és kaptunk egy láda meggyet, egy kisebb láda borsót, és egy újabb adag kovászolni való uborkát, frissen szedett kaporral együtt, úgyhogy délután megint lesz mit csinálni, unatkozni nem fogok az biztos.











4 megjegyzés:

  1. Maria drágám, veszélyes dolog ilyen késői órában ezeket a csodás és ínycsiklandozó ételeket nézegetni:))
    Lépek is!:)
    Puszillak.

    VálaszTörlés
  2. Roza - azért örülök, hogy benéztél hozzám, én is puszillak :)!!

    VálaszTörlés
  3. A hazai szedés a legjobb! Friss és olcsó...:o) És mi lesz a sok meggyel? Befőtt, lekvár?

    VálaszTörlés
  4. Most, hogy az unokáid elmentek úgy döntöttem, hogy hozzád költözöm.:)
    Nagyon finomakat készítettél, csak végignézi az ember és már jóllakik.

    VálaszTörlés