2012. június 22., péntek

Szalonnás tepsis krumpli










Ma megint elfoglalt délelőttöm volt, fél 12-kor tudtam először a mai ebédre gondolni. Egész pontosan arra, hogy mi is legyen? Tegnap vettem egy zacskó újkrumplit, abból lehetett ma gazdálkodni, mert csak délután akarok húst venni a hét végére. Volt itthon még egy darab erdélyi szalonna, zöldpaprika, hagyma, paradicsom. És máris körvonalazódott fejemben egy szalonnás tepsis krumpli. Gyorsan megsikáltam 15 szem újkrumplit, majd héjastól felszeleteltem, kiolajozott tepsibe vékonyan elterítettem, megszórtam sertéssült fűszerkeverékemmel (2 fehér kanállal), jól elkevertem, megpakoltam  egy szeletekre vágott, karikákra szedett hatalmas hagymával, 3 db felszeletelt paradicsommal, és egy hegyes erős paprikával, a végén 12 kis szelet bőréig bevagdosott erdélyi szalonnát is tettem rá (kb. 25 dkg). 










Beraktam a 180 fokra előmelegített sütőbe légkeverésre, és 45 perc alatt ilyen szép pirosra sütöttem:











Fél 1-kor már ehettünk is!! Párom és Legkisebbikem is rohantak az asztalhoz, és már az illatok és a látvány alapján lelkendeztek, hogy hú, ez milyen finom!! Friss kenyérrel rövid idő alatt eltűnt a tepsi krumpli, gyakori dicséretek kíséretében. Említettem, hogy estére megújrázom,  hogy Legnagyobbikom se maradjon ki a jóból. Persze Párom és Legkisebbikem egyből mondták, hogy sokat készítsek, mert Ők is ilyet akarnak vacsorázni, olyan finom volt :)! Teljesen olyan volt, mintha szalonnát sütöttünk volna, csak nem kellett hozzá sem tűz, sem füst, elég volt a sütő :)!









7 megjegyzés:

  1. Ki tudna itt ellenállni akárminek!!!

    VálaszTörlés
  2. Az a jó, hogy nem is kellett ellenállni :D!!

    VálaszTörlés
  3. Mi is szoktunk ilyet készíteni... és úgy látom, hogy nem laktam jól a vacsorával, mert én ezzel a tányérral úgy meg tudnám most enni! :P

    VálaszTörlés
  4. Gabriella, jöhettél volna, mert a vacsorára készült adagból Neked is jutott volna :)! Mert tényleg megújráztam, csak kicsit több krumplival, 2 hagymával, 5 tv paprikával, 1 erőspaprikával 3 nagy paradicsommal, és kicsit több szalonnával, hogy a Barátnők is tudjanak vacsorázni belőle. Mindenkinek nagyon ízlett, senki nem akart kimaradni belőle, mert isteni volt:)!!

    VálaszTörlés
  5. Maria, ez az igazi!:)) Guszta nagyon!:)

    VálaszTörlés
  6. Hobbychef - mindenkinek nagyon bejött :)!!

    Roza - köszönöm :)!! Az biztos, hogy máskor is előfordul majd nálunk, még akkor is, ha nem túl egészséges, mert isteni finom!

    VálaszTörlés