2012. június 27., szerda

Sonkás-sajtkrémes tészta










A tarhonyás őzgulyás után második fogásnak készült ez a tészta, mert hiába ajánlottam otthon lévő Legkisebbikemnek pl. zöldbab főzeléket, simán leszavazta, mondván, hogy hagyjam már a hülye főzelékeket, inkább valami tészta legyen. A sonkás-sajtkrémes tészta ötlete nagyon tetszett Neki, ezért azt megtartottam. 


Ezekből készült: pici olaj, 1 fej hagyma, 1 csomag (10 dkg) sonka, 1 nagy pohár tejföl, 2 tömlős sonkás sajt, 1 csomag tészta (fél kg), 1 liter forró víz, 1 fehér kanál só, pici olaj. 













A tésztát a Zepter főzés szabályai szerint 7 percig főztem, aztán fedő nélkül állni hagytam (időnként átkeverve), míg a szósz is elkészült. A szószhoz apróra vágtam a fej hagymát, pici olajon megdinszteltem, ráraktam a vékony csíkokra vágott sonkát, lepirítottam, felöntöttem tejföllel, belenyomtam a tömlős sajtokat, pici sót tettem bele, aztán forraltam kb. 5-7 percig. Végül összekevertem a tésztával és nagy tálra borítottam, tetejét pici szárított petrezselyemzölddel szórtam meg. Nagyon finom lett :)!!



Utóirat 2012.06.28.

A tegnapi leves olyan laktató volt, hogy a tésztából alig bírtunk délben enni. Így a délben még nagyon szaftos tészta estére teljesen magába szívta a sajtszószt, szinte száraznak tűnt. Attól féltem, így nem fog tetszeni a családnak, ezért kétféle alternatívát gondoltam ki a megmentésre. Egyik, hogy a felmelegített tésztát tejföllel és reszelt sajttal kínálom, a másik, hogy kiolvasztok némi erdélyi szalonnát kockára vágva, a zsírjával megöntözve melegítem föl a tésztát, és a frissen sült pörccel tálalom. Végül utóbbit választottam, 3 szelet erdélyi szalonnát 1*1 cm-es kockákra vágtam, kiolvasztottam, zsírjával meglocsoltam a tésztát, úgy melegítettem föl. Nem lőttem mellé, mert nagyon finom szaftos lett így a tészta, a pörc pedig csak finom ráadás volt. Utolsó falatig mind elfogyott :)!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése