2012. június 11., hétfő

Vasárnapi ebéd


A szombat esti vihar mély nyomokat hagyott a fejemben. Vasárnap reggel olyan migrénnel ébredtem, hogy ihaj. Már hajnalban bevettem egy fájdalom csillapítót, hogy mire kireggeledik elmúljon, de sajna egész napra megmaradt, hiába vettem be a nap folyamán további 3 szem gyógyszert. Mintha bebetonozták volna a fejembe a fájdalmat. Így aztán szörnyű nyomott napom volt. Kis pihenésekkel a konyhában töltöttem szinte az egész délelőttöt, minden csigalassúsággal történt. Pedig nem is kellett nagy ebédet főznöm, mert a gyerekek elmentek horgászni. Összebeszéltek, hogy nem a Tiszára mennek, hanem meglátogatják a Müller horgásztavat, amit az Algyői útról lehet megközelíteni, és állítólag Baktóban van de azt mondták este, hogy nagyon rosszul van kitáblázva, alig találták meg. A kapásra nem volt panaszuk, Legkisebbikem is sok halat fogott, - leginkább kárászt - , Legnagyobbikom meg állítólag 22 pontyot akasztott. Persze egyet sem hoztak haza, mind visszaengedték, mert itt is fizetni kellene a kifogott halért, és nem is olcsó, mert a pontynak 1000 forint kilója, a kárásznak 500, a süllőnek 2000. Szerencsére a Tiszáról hozott haza a nagy Ho-hóm a héten 3 süllőt, így volt hal a hét végére is. Még Szüleimnek is tudtam küldeni a süllőfiléből.


De vissza a konyhába... Az ebéd első fogásaként húslevest főztem 6 kisebb pulykanyakból és 4 csirke mellcsontból, új zöldségekkel, sok petrezselyem és zeller zölddel. Gyorsfőző fedővel főztem, szokásos jelzések után 8 perc alatt. Aztán hagytam, hogy magától essen vissza a pöcök. Másik edényben közben eperszalag tésztát főztem, és rászűrtem a forró levest. (Úgy nekiestünk Apával, amikor elkészült, hogy elfelejtettem róla képet készíteni. Amikor ilyen szörnyű fejfájásom van, mindig forró - és többnyire csípős - levesre vágyom,  ez nem volt csípős, de nagyon jól esett .) 










Második fogásnak - kis szünet után - rántott csirkemell és süllőfilé készült, sült újkrumplival, és fokhagymás-tejfölös uborkával. (Az én uborka adagomba még néhány szál friss, apróra vágott kaprot is kevertem, isteni   volt!!!) Csak néhány szem krumplit pucolt meg drága Párom (- olyan aranyos volt, hogy segített), míg én bepaníroztam 2-2 szelet húst és halat, aztán Ő újságot olvasott míg megsütöttem a a krumplit és a húsokat, meg elkészítettem a tejfölös uborkát. Utána folytattuk az ebédet. Mire este jöttek a gyerekek  nekik is frissen sütöttem  húst és halat, de Ők petrezselymes újkrumplit kaptak hozzá köretnek. 


Délután még megmostam és lecsumáztam a láda meggyet, amit aztán az este a Poirot alatt (Story4-en volt) kimagoztam. Lett két nagy üvegtál magozott meggy, amit lecukroztam, ma sütök belőle sütit, talán egy finom gyümölcsleves is lesz belőle, meg szörpi, de majd látom. (A láda borsót még szombat este kifejtettem, a végére már fájtak az ujjaim, de legalább már túl vagyok rajta, a héten készül belőle néhány borsós finom étel az biztos!) Még mindig elég nyomott vagyok, lehet, hogy kicsit össze-vissza írtam, bocsi... Az ilyen fejfájások után mindig olyan érzésem van, mintha kiégették volna az agyam egy részét. 

7 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi ebédetek volt!! Bízom benne, hogy a fejfájáson mostmár túl vagy!! Vigyázz magadra! A halat most én is szívesen megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  2. Furcsa mód kúráltad a fejfájásod, agyondolgoztad magad. Mi mindent csináltál volna még, ha nem fáj a fejed?

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Marika:)!! Ma már sokkal jobban vagyok.

    Hobbychef - tényleg egész nap elszöszmötöltem a konyhában, de amikor leültem kicsit pihenni, mindig azt éreztem, hogy jobb, ha csinálok valamit:)

    VálaszTörlés
  4. Abban bízom hogy ma már jobban vagy! Már Te vagy ma a második blog ahol olvasok a migrénes fejfájásról. Ez az össze-vissza idő igénybe veszi a szervezetet. Nagyon rossz lehet a migrén sajnos a kisebbik lányomnak szokott lenni. Látom a konyhai ténykedésed oldotta a fájdalmadat!:-) Finomságokat soroltál fel és megint az a guszta hal?

    VálaszTörlés
  5. A migrén tényleg meg tudja keseríteni az ember napjait, én is szenvedtem miatta péntek-szombaton. De azért ennek ellenére szépen elláttad a családot finomságokkal:)

    VálaszTörlés
  6. Jobbulást kívánok!!! Jönnek-mennek a frontok, nem is csoda hogy fejfájással küszködünk.
    Nagyon finom ebédet készítettél, mint mindig. Tudod, megmondom őszintén, én bizony nagyon irigyellek ezért a sok halért, na meg a belőle készített finomságokért. Bizony jó lehet, hogy szeretnek a fiúk horgászni, mert igencsak drága a hal.

    VálaszTörlés
  7. Éva - köszönöm, már jól vagyok, csak ilyenkor utána minden kicsit lassúbb. Sajnos Legkisebbikem is örökölte, és Ő még nálam is érzékenyebb a frontokra. Ha fáj a feje, tudjuk, hogy jön a rossz idő.

    Trollanyu - sajnálom, hogy Te is szenvedtél tőle, tudom, milyen szörnyű! Szépen lassan "el voltam", szinte egész nap a konyhában.

    Gizi - köszönöm, igazából nem főztem semmi különlegeset, de azért így utólag elégedett vagyok a végeredménnyel. Szerencsére a család is az volt :)!
    Tényleg fantasztikus, hogy ilyen sok finom (és drága) halat hazahoz Legnagyobbikom! Az egész család nagyra értékeli:)! Sokszor azért nagyon aggódom, amikor ilyen viharos idők vannak, Legnagyobbikom meg kint van a Tiszán egy ladikban. Szerintem nem túl biztonságos. De mindig azt mondja, tud vigyázni magára. Remélem valóban így van!

    VálaszTörlés