2011. november 24., csütörtök

Rozmaringos-kakukkfüves minivagdalt friss zöldségekkel










Nagyon ritkán - évente 1x-2x szoktunk hamburgert enni, most napok óta majd megveszek érte. De elég drágának találom. Ha mindannyian ennénk, elég rendes összeget kellene otthagynunk érte. Most megint megpróbáltam kiváltani, és szerintem nagyon finom próbálkozás született. Nem hiába biztatott Trollanyu, hogy próbáljunk ki új fűszerezést is a vagdalt elkészítésénél. 


Hozzávalók: 0,5 kg sovány sertés darált hús, szárazon kb. 20 dkg zsemlekenyér vég (elfelejtettem megmérni), víz az áztatáshoz, 1 nyers tojás, 2 kávéskanál szárított rozmaring, 1 kávéskanál szárított kakukkfű, 4-5 kávéskanál fokhagyma granulátum, 2 fehér kanál ételízesítő, 1 kávéskanál őrölt bors, 3 kávéskanál chili por.


A kenyeret hideg vízben megáztattam, majd jól kicsavartam, és a sovány darált húshoz adtam, hozzáütöttem még 1 tojást, és az alapanyagok súlya így volt kereken 1 kg. Hozzáadtam a fűszereket, jól összedolgoztam, és fagylaltos kanállal egyenletes mennyiségű húsmasszát adagolva, majd a kis gombócokat ellapogatva, mini vagdaltakat készítettem, amit forró olajban szép barnára sütöttem. Lila hagymával, kígyó uborkával, paradicsommal, majonézzel, mustárral és ketchuppal tálaltam, zsömlét adtam mellé. Isteni volt :)

Ja majd elfelejtettem. Ebből a mennyiségből 23 db minivagdalt jött ki.









7 megjegyzés:

  1. Nagyon fincsi dolgokat pakoltál itt egy tálra guszta ! Rögtön éhes leszek ahogy nézek !:-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a fűszerezés. Meg a tálalás a sok zöldséggel. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet ezzel a fűszerezéssel. Én nagyon sokféle fűszert használok mindenhez.Most bizony szívesen leemelném a tányért.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szuper lett, isteni ez a fűszerezés. Nagyon szívesen variálom én is a különböző fűszereket. ezzel a sok friss zöldséggel pedig nagyon tuti étl:) Hamburgert mi már nem ettünk házon kívül évek óta, nem csak az ára miatt, jobb az otthoni:)

    VálaszTörlés
  5. Köszi Lányok :)!!

    Nekem olyan jól esett az este ez a kaja, szinte vérré vált bennem :).

    VálaszTörlés
  6. Eszter - köszi! Nemcsak mutatós, de nagyon finom is volt!!

    VálaszTörlés