2011. november 20., vasárnap

Gombaleves vajas galuskával










Tegnapról maradt csirkeleves, ezért nyugodtan mertem ma a saját kedvemre egy finom gombalevest is főzni, méghozzá "vajas" galuskával, 


Hozzávalók: 


- 12 db kisebb gomba, 1-1sárgarépa és petrezselyem gyökér, egy darab zellergumó (egy nagy gumó 1/6-a,) 


  1 kisebb fej hagyma, kevés olaj, 2 fehér kanál ételízesítő, őrölt bors, 1,5 liter forró víz


- a habaráshoz: 2 dl hideg víz, 2 evőkanál rétes liszt, 2 evőkanál tejföl. 


-  "vajas" galuskához : kevés rétes és finom liszt vegyesen, 1 tojás, 1 evőkanál puha margarin, kevés hideg víz.


A gombákat megtisztítottam felszeleteltem, ugyanígy jártam el a zöldségekkel és hagymával, amit apró kockákra vágtam. Az összes zöldséget fazékba raktam kevés olajjal és dinsztelni kezdtem. Megszórtam ételízesítővel, őrölt borssal, és addig pároltam, míg a kioldódó nedvek eltűntek alóla. Ekkor felöntöttem forró vízzel és puhulásig főztem a zöldségeket, akkor hideg vízzel, tejföllel és rétes liszttel habarást mixeltem, amivel besűrítettem a levest. Végül elkészítettem a vajas galuska tésztát, és a levesbe apró galuskákat szaggattam belőle (egy mély tányérba kevéske rétes és finom lisztet tettem, elkevertem, hozzáadtam a kanál margarint, 1 tojást, és annyi vizet, hogy a tészta könnyen elváljon a kanál domború felétől).  Újraforrás után 2-3 percig főztem, petrezselyemzölddel ízesítettem és azonnal tálaltam.









8 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak látszik ez a leves , szívesen megkostolnám, és aztán folytatnám azzal, azzal a finooom őzraguval!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom levesetek volt Marcsi!Bazsim szerette volna nagyon.:-)

    VálaszTörlés
  3. Én most is meg tudnék enni egy tányérral:) Nagyon szeretem a leveseket:)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Lányok!! Tényleg nagyon finom! Juci, Roza jöhetnétek és Bazsid is jöhetne Nelli, mert Párom inkább a tegnapi levesből kért, fiaim meg egyáltalán nem ettek levest, csak őzpörit. Buták ezek!!

    VálaszTörlés
  5. Mi is szerettük volna nagyon imádjuk a gombát,levesben minden formában ,nagyon guszta lett a levesed!

    VálaszTörlés
  6. Köszi Ditta, Veletek is szívesen megosztottam volna :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta lett a levesed is, imádom a gombát. Én bizony kértem volna, még repetát is:)

    VálaszTörlés
  8. Meghoztad a kedvem a gombaleveshez:)

    VálaszTörlés