2011. november 4., péntek

Gyors és finom zöldséges spagetti



Ilyesmit már készítettem a nyáron, akkor is nagyon bejött a családnak, most is utolsó falatig elfogyott. 
Hozzávalók: 1 cs spagetti (50 dkg), 1 liter víz, 1 fehér kanál só, kevés olaj
A zöldség "mártáshoz": 2 db kisebb cukkini, 1 db nagyobb petrezselyem gyökér, 5-6 gerezd fokhagyma, kevés olaj, fél erős paprika, 1 csapott fehér kanál szitált ételízesítő, kevés chili por, 1 nagy csokor petrezselyemzöld, 1 hámozott, apró kockákra vágott paradicsom.




A tésztának vizet forraltam, sóztam, olajat tettem bele, majd a kettétört spagettit, megkevertem, és újraforrástól számítva 8 percig főztem, fedő alatt, takarékon, időnként átkeverve, hogy ne tapadjanak össze e szálak. Mire eltelt a 8 perc, már szinte nem volt alatta folyadék. Félrehúztam, hogy ne puhuljon tovább, amíg a zöldség is elkészül hozzá. Közben a cukkinik két végét levágtam, megmostam, nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem. A petrezselyem gyökeret megtisztítottam, megmostam kisebb lyukú reszelőn azt is lereszeltem. (Mindent egyenesen bele egy nagy serpenyőbe!!) A megtisztított, megmosott fokhagyma gerezdeket fokhagymanyomón át, a reszelt zöldségekre nyomtam. Kevés olajat öntöttem a fokhagymás reszelt zöldségekre és pirítani kezdtem. Megszórtam szitált ételízesítővel, hozzáadtam a felkarikázott erős paprikát, kevés chili port, és kevergetve néhány percig tovább pirítottam. A legvégén beleraktam a felaprózott petrezselyemzöldet, és a hámozott, kockázott paradicsomot, egyet rottyantottam rajta, és hozzáöntöttem a spagettit. Jól átkevertem, hogy a zöldségek mindenütt megízesítsék a tésztát, és azon forrón tálaltam. A tányéron még megszórtam friss tépkedett petrezselyem levéllel. Isteni volt egy pohár finom vörös borral :)






4 megjegyzés:

  1. Hú, de megenném ezt most vacsira!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól mutat és tényleg gyors:) Finom is lehet, a cukkinit imádom.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ínycsiklandó, bármikor megenném!

    VálaszTörlés
  4. Maria, nagyon guszta!:) És egészségedre a fini vörösbort!:)

    VálaszTörlés