2011. november 25., péntek

Kolbászos pogácsa








Nem tudom hogy csinálom, de nálam mindig van maradék krumpli. Vagy püré, vagy jelen esetben sima főtt krumpli. Megint sajnáltam kidobni, annál is inkább, mert kedvenceim a krumplival készült kelt tészták. Recept már többször megtalálható, pl. ITT. Hát megint azt készítettem, most a jól kidolgozott tésztába 15 dkg egészen apró darabokra vágott kolbászt dagasztottam bele, kb. 40-50 percig kelni hagytam aztán lisztezett asztallapon kb. 2 cm vastagra nyújtottam és közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam. A végén a potyadékokat összegyúrtam és azt is kiszaggattam. 







A pogácsák tetejét tojással megkentem, és reszelt gouda sajttal megszórva 20 percig sütöttem 200 fokra előmelegített sütőben.

















Már alig vártam, hogy megkóstolhassam. Nekem bejött, pedig ez volt az első ilyen pogim.





10 megjegyzés:

  1. Elhiszem, hogy bejött, csupa finomság van benne:)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de fincsi! Itt érzem a kolbászkák illatát!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Micsoda illatok terjenghettek mikor sütötted? Biztosan jó sörkorcsolyának is !

    VálaszTörlés
  4. Kati - nagyon finom volt :)!!
    Bors and Pepper - köszi :)
    Éva - finom volt az illata is, és isteni az íze is. Biztos jó sörkorcsolyának is, mert én már lehúztam jó pár pohár vizet utána :).

    VálaszTörlés
  5. Kidobni semmit sem szabad (lásd mai bejegyzésem), de az eredmény fantasztikus. Én nem sütök pogácsát, hanem veszem. Az Auchenben sokféle van, de kolbászossal még nem találkoztam. Isteni lehet.

    VálaszTörlés
  6. Csuda szépek, és csuda finomak!!! Szíves bekapnék néhányat belőle.:)) Maradék krumplipüréből én is pogácsát szoktam sütni, semmit nem szabad kidobni.

    VálaszTörlés
  7. Istenien néznek ki:) Én direktszeretem, ha van maradék krumpli, mert akkor készíthetek ilyen finomségokat. Legközelebb én is kolbászosat fogok készíteni, nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  8. Petra - köszi :)

    Hobbychef - köszönöm :). Kolbászosat még én sem láttam, de lehet, hogy később az is megjelenik.

    - Köszi kedves Gizi. Mindannyiótokat szívesen megkínáltam volna :)!

    Trollanyu - Köszi, ízleni fog Nektek is :)!

    VálaszTörlés
  9. Maria, ezt el fogom készíteni! Nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés