2011. november 30., szerda

Baconös gombapaprikás







Estére még egy ételt készítettem, mert volt a hűtőben fél kiló gomba és egy csomag szeletelt bacon, aminek a felhasználása már nem tűrt halasztást. Nagyon finom vacsi kerekedett belőlük, amelynek íze teljesen olyan volt, mint a csikós tokányé. Máskor is fogok ilyet készíteni az biztos, mert nagyon finom.


Hozzávalók: 0,5 kg csiperke gomba, 1 csomag (10 dkg) szeletelt bacon, 1 fej hagyma, kevés olaj, 1 hegyes erős paprika, 1 sárga tölteni való paprika, 2 fehér kanál szitált ételízesítő, 2 fehér kanál fűszerpaprika, fél liter forró víz, 3 dl hideg víz, 4 nagy evőkanál tejföl, 1,5-2 evőkanál rétes liszt.


A gombát megtisztítottam (a kalapokról lehúztam a bőrt és a megbarnult tönkvégeket is levágtam) és felszeleteltem. Felszeleteltem a bacont, és felapróztam a hagymát. A bacont kevés olajon megpirítottam, hozzáadtam a felaprózott hagymát, üvegesre dinszteltem, majd hozzáadtam a gombaszeleteket. Megszórtam 1 fehér kanál szitált ételízesítővel, és addig pároltam, míg a gombából kioldódott lé eltűnt alóla. Közben felkarikáztam a hegyes erős paprikát és a tölteni való paprikát is, azt még kisebb darabokra vágtam és a párolódó gombához kevertem. Amikor zsírjára sült, megszórtam fűszerpaprikával, felöntöttem fél liter forró vízzel, jól elkevertem és forraltam pár percig. Ekkor habarást mixeltem 3 dl hideg vízből, tejfölből és rétes lisztből, amivel behabartam a gombát, kis forralás után megkóstoltam, kellett még bele 1 fehér kanál szitált ételízesítő. Még néhány perc főzés és már ehettünk is. Eszméletlenül finom gombapaprikás lett, ami tényleg olyan ízű, mint a csikós tokány. Aki azt szereti ezt is szeretni fogja.












3 megjegyzés:

  1. Finom volt a vacsitok Marcsi.Nálunk ezt mindenki szeretné.Ki is fogom próbálni.Miért rétes lisztet használtál a habaráshoz?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet tényleg, nálunk a bacon különben is nagy sztár. Mindenki szereti. Szoktam baconös sajtmártást készíteni, az is finom.

    VálaszTörlés
  3. Nelli - köszi :)
    Azért használok rétes lisztet, mert az garantáltan nem csomósodik meg az ételben, és szerintem jobban sűrít.

    Trollanyu - köszi! Délben nálunk is valami olyasmi volt az ebéd :)

    VálaszTörlés