2011. november 9., szerda

Egy kis disznólkodás :)


Nem tudom mi volt velem tegnap, de szinte bekattantam. Elmentem a henteshez, és mindenfélét összevásároltam, mindenféle egészségtelen ételféleséget, olyat, amire Párom azt mondja : "nekünk ez már végképp nem hiányzik".  Aztán alig vártam, hogy hazaérjek, és olyan dőzsölést csaptunk ebéd címén, hogy a fülünk és kétfelé állt :). Tudom, akik egészségtudatosan esznek, elborzadnak azon, hogy jóízűen falatoztunk disznósajtból és füstölt szelőmájasból kovászos uborka és káposztával töltött almapaprika kíséretében. Közben bőszen felemlegettük a régi szép időket, mikor még éltek Párom drága Nagyszülei, és minden évben két disznót áldoztak fel a család étvágyának. Azóta sem ettünk olyan hurkát, kolbászt, véres hurkát. Olyan frissen sült töpörtőt, disznósajtot, májast. Mikor bekerültem a családba, a húst még úgy tartósították, hogy lesütötték, és nagy lábasokban zsírban tették a hideg kamrába. Amikor szükség volt sült húsra, csak kivették, megmelegítették és máris adott volt pl. a főzelékre a feltét. Régi szép idők. Ma már csak a hentes üzletek kínálta disznótoros "csemegék" nyújtanak némi kárpótlást.  És miket vettem még a darabka disznósajton és szelőmájason kívül? Például abálni való szalonnát, hurkát-kolbászt (sajnos igazi, finom véres hurkát nem lehet kapni, ezt nagyon fájlalom), és körmöt. Ma aztán el is készítettem minden szerzeményem, így estére már többféle étel közül válogathattunk. Mert kész lett két tányér abált szalonna:







a sült hurka-kolbász







és a körömpörkölt is.










Leírást most nem mellékelek egyikhez sem, mert minden megtalálható már a blogban. Ezt is csak azért tettem be, hogy mindenki láthassa, azért nem lustálkodtam ma sem :). Ja és minden isteni finom lett :)!!

6 megjegyzés:

  1. Ez nem szép dolog hogy már megint ilyen dolgokat tettél fel ami miatt megint mindjárt éhes leszek!:-)) A hurkád és az abált szalonna nagyon csiklandozza az ízlelőbimbómat. Körömpörkölt valamelyik nap csinált a férjuram szinte csak magának mert én nem szeretem.A hurkát annál jobban!Nagyon guszták !

    VálaszTörlés
  2. Valóban ínycsiklandóak ezek az ételek:) Nekem hála istenneknem hiányoznak, de anyukám kedvence volt az abált szalonna, csak ő valamilyen fokhagymás parikát tett a tetejére. A kolbász azt viszont szívesen megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom a többiekhez!Ez kínzás!:-)
    11 óra ide vagy oda, szerintem bármelyiket megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  4. Köszi Lányok, nem akartam kínozni senkit, de tényleg nagyon finom volt minden. Lesz ennek még böjtje az biztos, mert egy-egy ilyen dőzsölés után néhány napig húsra sem birok nézni. A fiúk persze jobban bírják :)

    VálaszTörlés
  5. Kár, hogy messze laksz, szívesen adnék igazi véres hurkát decemberben :)

    VálaszTörlés