2011. május 20., péntek

Egyszerű "rakott" káposzta



Ezt az ételt is zepter módszerrel készítettem. Utálok mosogatni, ezért mindent egy edénybe raktam össze, aztán amikor az előpárolással elkészültem, egy tepsiben, tejföllel nyakon öntve átsütöttem a "rakottast" . Sokkal egyszerűbben, gyorsabban és energiatakarékosabban készült el így mai ebédünk.
Hozzávalók:
  • 1 kg darált sertéshús (20 % zsírtartalommal)

  • 1 nagy fej hagyma

  • 1 főzőtasak (12,5 dkg) paraboiled rizs

  • 2 kg savanyú káposzta

  • 3 kávéskanálnyi fokhagyma granulátum

  • 5 fehér kanál fűszerpaprika

  • 4 dl víz

  • 1 nagy (450 gr) és egy kis (175 mg) pohár 12 %-os tejföl



Ennyi. Sót egyáltalán nem tettem bele, mert tapasztalataim szerint a káposzta tartalmaz annyi sót, ami a hús és rizs megfűszerezéséhez elegendő. Először a darált húst sütöttem elő egy nagyobb zepter lábasban, a zepter sütés szabályai szerint, aztán ráraktam a megtisztított, felaprított hagymát, hozzáraktam a fokhagyma granulátumot, a rizst, jól elkevertem,  kicsit párolódni hagytam, majd rászórtam a fűszerpaprikát is és felöntöttem vízzel. Amikor felforrt, hozzáraktam a savanyú káposztát, és addig kavargattam, míg egyenletesen sikerült eloszlatni  a húst és a rizst a káposztával. Lefedve, kb. 20-25 percig főztem, amíg az összes lé eltűnt alóla. Közben előmelegítettem a sütőt, és a főzési idő leteltével átöntöttem a káposztát egy közepes méretű tepsibe, tetejére kentem a tejfölt, és 30-35 perc alatt készre sütöttem 200 fokos sütőben.





Egyszerű "rakott" káposzta

5 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, Maria:)

    Bekukkantottam kellemes hétvégét kívánni, mert amíg a kicsiny Fiaim itt vannak nem igen lesz időm, hogy blogokat böngésszek. Majd a jövő héten bepótolom:)

    VálaszTörlés
  2. :) Természetes, hogy az Unokák a legfontosabbak! Én is kellemes hétvégét kívánok Nektek!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  4. Köszi kedves Ditta és Kati :)

    VálaszTörlés