2011. május 29., vasárnap

Gyros



Életemben először gyros-t egy balatonfüredi étteremben ettem, ez nekem meghatározó élmény volt. Azóta ugyanazt az intenzív  ízvilágot  igyekszem reprodukálni minden alkalommal, amikor ez az étel kerül az asztalunkra. A hozzá feltálalt zöldségeket is mindig  ugyanúgy tálalom, a szeletelt paradicsomot és uborkát. A különbség talán csak annyi, hogy egy kis sóval megízesítem. A hozzá kínált szósz sem olyan, mint a legtöbb helyen, mert nem fokhagymás-joghurtos-reszelt uborkás. Nálam a szósz majonézes-tejfölös, sok fokhagymával, sóval, borssal és csiliporral megízesítve. És pita nincs, csak sült krumpli! De így szeretjük! Nagyon szeretjük, mert isteni finom, így ahogy van!!!! :)





De előbb a mai levesről írnék pár szót, mert finom zöldbab leves volt az ebéd első fogása. Fél kiló fagyasztott sárga hüvelyű zöldbabot feltettem főni 1,5 liter forró vízben, 2,5 fehér kanál ételízesítővel, fokhagyma granulátummal és csiliporral ízesítve. Amikor a bab puhára főtt habarást készítettem 2 evőkanál rétes lisztből és kb. 1,5 dl hideg vízből, amivel a levest besűrítettem, 2-3 evőkanál 12 %-os tejföllel savanyítottam, szükség szerint után ízesítettem fokhagyma granulátummal, sóval, jól kiforraltam és forrón tálaltam. Az én tányéromba szárított kaprot is tettem, arra szedtem a forró levest. Isteni volt!!



És akkor jöjjön a gyros!!

A hús: 1 kg csirkemell filét kb. azonos méretű csíkokra vágtam, beszórtam 1 tasak Knorr Gyros fűszerkeverékkel, 2 kávéskanál fokhagyma granulátummal, 1 kávéskanál őrölt borssal, 4 evőkanál olajat öntöttem rá, jól elkevertem, és állni hagytam, míg a mártást, zöldségeket és a krumplit előkészítettem.

A mártás: 8 evőkanál majonézt, 1 nagy dobozos 12 %-os tejfölt, kevés sóval, 3-4 kávéskanál fokhagyma granulátummal,  őrölt borssal  és csiliporral elkevertem és állni hagytam.

Zöldségek: 3 db kígyó uborkát és 5 db paradicsomot jó forró ecetes vízben megmostam (úgy tudom az ecet a baktériumok nagy részét elpusztítja, - gondolok itt a németországi járványra - remélem nem lesz bajunk, hogy épp most uborkázunk), majd leöblítettem, lecsepegtettem és felszeleteltem. Külön tálba raktam mindkettőt és megsóztam kissé.

Végül megtisztítottam a krumplit a sütéshez, megmostam, jól lecsepegtettem és   forró olajban megsütöttem.         A husit a legnagyobb új serpenyőmben sütöttem meg, - előtte a serpenyőt jól felforrósítottam, tettem bele 1-2 evőkanál olajat és utána a fűszeres csirkemell csíkokat. Néha megkeverve addig sütöttem, míg az alatta lévő lé eltűnt, és már sercegni kezdett a hús. Szinte egyszerre sült meg a krumpli és a gyros, gyorsan tálaltam, mindenki kedvére szedett a krumpliból, húsból, zöldségekből és szószból, és mindenki odavolt, hogy milyen finom. Én is nagyon elégedett voltam az ebéddel, finomra sikerült :)




Gyros

5 megjegyzés:

  1. A gyroshoz nem feltétlen kell pitát enni, bár mi nagyon szeretjük a pitát is. Nagyon finom gusztusos szívesen ettem volna pár falatot, annyira ínycsiklandóan finom.

    VálaszTörlés
  2. Én is sokszor így szoktam készíteni a gyrost,salátával pita nélkül:-)

    VálaszTörlés
  3. Én pitát még soha nem ettem, én ezt a krumplis-zöldséges változatot ismertem és szerettem meg :)

    VálaszTörlés
  4. Az egyik kedvencünk!Van amikor zöldséggel van amikor pitával fogyasztjuk.

    VálaszTörlés
  5. Pitával én még nem ettem, de biztos finom úgy is!! :)

    VálaszTörlés