2011. május 5., csütörtök

Vesevelő tojással







Tegnap olyan szép friss sertés vese és velő volt a hentesnél, hogy nem tudtam nekik ellenállni, vettem 3 vesét és 1 kg velőt. Kétféle ételt készítek belőlük: ebédre vesevelőt tojással (csak Apának és nekem, mert a skacok nem szeretik, de amúgy sincsenek most itthon), vacsorára rántott velőt, mire mindenki hazaér.



A vesevelő tojással hozzávalói:




  • 3 db sertés vese

  • kb. 30 dkg tisztított, előfőzött velő

  • 1 nagy fej hagyma

  • kevés olaj

  • só, őrölt bors ízlés szerint

  • 5 db tojás




A velőt lehártyázás után forrásban lévő sós vízben előfőztem, biztos, ami biztos. Persze nemcsak azt, ami a vesevelőhöz kell, hanem mindet. (Ezt a munkát olyankor csinálom, amikor senki nincs a közelben, mert elég finnyás a család.)







Amikor kihűlt, letakarva hűtőben tároltam felhasználásig. A következő lépés a vese megtisztítása volt. A kettévágott vesék közepéből kivágtam a fehér részt, hogy  csak a szép tiszta vese látszódjon, valahogy így (inkább legyen egy kicsit több kivágva, legyen jobban összekaszabolva, de ne maradjon benne rossz rész):











Aztán a tiszta veséket vékony csíkokra vágtam, és először többször váltott hideg vízben áztattam, majd forró vízzel leforráztam, végül újra hideg vízzel öblítettem le.

A hagymát apróra vágtam, és kevés olajon megdinszteltem. Amikor már színesedni kezdett, hozzáadtam  a lecsöpögtetett vesét, picit megsóztam (kb. 1/4 fehér kanál sóval), jól megborsoztam, és addig pároltam, míg zsírjára sült (kb. 6-8 perc). Ezután ráraktam az előfőzött velőt, fakanállal szétnyomkodtam a nagyobb velődarabokat, és tovább sütöttem néhány percig.







Végül a kevés sóval elhabart tojásokat is ráöntöttem és addig sütöttem, míg inkább lágy, mint kemény lett. Friss zsemlével és savanyúsággal tálaltam. Mennyei volt.






Vesevelő tojással

3 megjegyzés:

  1. Nekem is van még velő a fagyasztóban, ki kell próbálnom, mert nagyon jól hangzik nálad.

    VálaszTörlés
  2. A velőt én is szeretem, Apa a vesét is.
    De régen készítettem rántott velőt.
    Jó étvágyat Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Hát mi nagyon jót ettünk belőle, persze nem egy light-os kaja!

    VálaszTörlés