2011. május 7., szombat

Gombás-kolbászos tészta



Ma egy kicsit több időt töltöttünk távol itthonról, mint azt eredetileg terveztük. Ezért ezt a szupergyors gombás-kolbászos mártást dobtam össze főtt tésztához. (Persze van még egy kevés bolognai szószunk is, aki ezt a gombás verziót nem kedveli, az a tésztájára azt is tehet.)

Hozzávalók:



  • fél doboz (25 dkg) csiperke gomba

  • 1 kis szál füstölt kolbász (kb. 12 dkg)

  • 1 fej hagyma

  • 1/2 erős paprika

  • 1 doboz (50 dkg) Nostia passzírozott paradicsom

  • kb. 1 dl víz

  • kevés olaj

  • fél fehér kanál ételízesítő (vagy ízlés szerint)

  • 1 fehér kanál fűszerpaprika

  • 1-1 kávés kanál pizzafűszer keverék, oregánó és bazsalikom

  • 1 teáskanál folyékony édesítőszer

A gombák kalapjáról lehúztam a bőrt, tönkjük végét levágtam és minden gombát cikkekre vágtam (6 cikkre). A hagymát és a zöldpaprikát apróra vágtam, és kevés olajon megdinszteltem. Amikor a hagyma üvegesedni kezdett, rádobtam a cikkekre vágott gombát, megszórtam ételízesítővel, aztán kissé lejjebb vettem a tűzhelyet, hogy a gomba kiengedje a levét. Addig pároltam, míg a kioldódott lé elpárolgott alóla. Ekkor ráraktam a fűszerpaprikát, elkevertem és felöntöttem a passzírozott paradicsommal, (a dobozt kiöblítettem 1 dl  vízzel és azt is beleöntöttem). Felforraltam, és a közben lebőrözött és felkarikázott kolbászt is hozzá raktam. Ízesítettem a fűszerekkel és édesítőszerrel, néhány percig még rotyogtattam, aztán forrón tálaltam.




2 megjegyzés: