2011. május 28., szombat

Cseresznyés süti





Keresztfiammal chat-eltem valamelyik éjjel, és többek között a főzésről-sütésről is beszélgettünk, mert Ő is Angliában dolgozik nagyobb Testvérével együtt egy étteremben, és gyönyörűbbnél gyönyörűbb ételeket kreálnak. A Facebook-ra feltette néhány sütijét, és én csak bámulok, hogy milyen ügyes, kész chef :)!!  Úgy látszik, a családban több ágon öröklődött az ételek iránti szenvedély. El is kértem néhány sütije receptjét, és ma megsütöttem az egyiket. Ami nála igazándiból szilvás süti, nálam most cseresznyés süti lett, mert kaptunk ajándékba egy zacskó cseresznyét.  Az eredeti hozzávalók a következők:


  • 20 dkg cukor

  • 15 dkg vaj

  • 5 tojás

  • 30 dkg liszt (én felesben rétes és finom lisztet használtam)

  • 1,5 csomag sütőpor

  • 60 dkg szilva kockákra vágva (én 60 dkg (magozottan volt annyi) cseresznyét használtam)

  • 4 evőkanál  cukor

  • 1 teáskanál őrölt szegfűszeg (ez sincs az eredeti receptben, de szerintem a cseresznyéhez jól illett)




















Először a megmosott, jól lecsepegtetett cseresznyét magoztam ki. Mielőtt elkezdtem a tésztát, 170 fokra kapcsoltam a sütőt, hogy meleg legyen, mire a tészta elkészül. A cukrot kikevertem a vajjal, majd egyenként hozzáadtam az egész tojásokat (egy bögrébe leütöttem az összeset, onnan öntöttem egyenként a tésztához, mert utáltam volna minden tojás után kezet mosni). Jól kikevertem a masszát, majd hozzáadtam a lisztet és sütőport, azzal is elvegyítettem. A kis zepter tepsimet kibéleltem sütőpapírral, belesimítottam a tésztát, ami inkább keménynek tűnt, nem olyan volt, mint a piskóta. Utána ráraktam a négy kanál cukorral és egy teáskanál őrölt szegfűszeggel összekevert cseresznyét és a sütőbe toltam. 30 perc az előírás a sütőben, de én 35-40 percig sütöttem, mert a 30 perc leteltével még nem volt rendesen megsülve.  Amikor elkészült kihűtöttem, szeletekre vágva tálaltam. Nagyon finom, könnyed, gyümölcsös süti lett. Nem túl édes, úgyhogy még én is tudtam enni belőle. Köszi a receptet Geri!!







Cseresznyés süti

4 megjegyzés:

  1. Hát egy szeletet meg tudtam volna enni, nagyon guszta ki fogom próbálni. Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Mrita szívesen megkínálnálak, tényleg nagyon finom, érdemes kipróbálni!! :)
    Neked is kellemes hétvégét!!

    VálaszTörlés
  3. Mária,ezt a finom cseresznyés sütit elkészítem,szeretem a kevert tésztákat,különféle gyümölcsökkel!!!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Melissina2, nagyon egyszerű süti, rövid a hozzávalók listája, és gyorsan elkészül, a végeredmény mégis finom :)

    VálaszTörlés