2011. május 21., szombat

Petrezselyem krémleves pirított zsemlekockákkal



Tegnap az Aldiban olyan gyönyörű petrezselymet találtam, aránylag jó áron, vettem is belőle 2 csomót. A csomókban 7 szép szál   új petrezselyemgyökér volt, gyönyörű nagy zölddel, és egy csomó csak 199 forintba került. A gyökerekre először nem is fordítottam nagy figyelmet, csak a zöldre koncentráltam, aztán mégis olyat választottam, aminek a gyökere és a zöldje is a legszebb volt. Még tegnap az összes használható zöldet leszedtem róla, a szép zöld leveleket (a kék műanyag szűrőm tele lett vele) jó alaposan megmostam, lecsepegtettem, aztán 7 jókora köteget folpackba, és nejlonzacskóba csomagolva mélyhűtőbe raktam, így akkor is lesz tartalékban, ha éppen nem kapok friss petrezselyemzöldet. A gyökerek felhasználására a krémleves tűnt a legalkalmasabbnak, mert  fiatal, "famentes" petrezselyemgyökér volt. Reméltem nem lesz rossz, bár még soha nem főztem petrezselyem krémlevest.

Hozzávalók:



  • 14 szál új petrezselyemgyökér

  • 2 db közepes krumpli

  • 1 fej hagyma

  • kevés olaj

  • 2 liter forró víz

  • 2,5 fehér kanál ételízesítő / vagy ízlés szerint

  • 1 kávéskanál fokhagyma granulátum

  • őrölt bors ízlés szerint

  • 1 nagy csomó petrezselyemzöld a fagyasztóból :)

  • 3 evőkanál rétes liszt

  • 1,5 dl hideg víz

  • diónyi vaj vagy margarin

  • 1 zsemle 1 x 1 cm-es kockákra vágva

  • pici olaj

A zöldségeket megtisztítottam, megmostam és feldaraboltam. Először a hagymát vágtam kis kockákra, majd a petrezselyemgyökeret, végül a krumplit is felkockáztam. Az összes zöldséget egyszerre raktam fazékba, és kevés olajjal megdinszteltem. Néhány percnyi párolás után hozzátettem az ételízesítőt, és felöntöttem a forró vízzel, ízesítettem őrölt borssal és fokhagyma granulátummal. Fedő alatt, takarékon addig főztem, míg a zöldségek megpuhultak. Ekkor hozzátettem a fagyosan feldarabolt petrezselyemzöldet,  és a másfél dl hideg vízzel elkevert rétes lisztet, főztem néhány percig, aztán botmixerrel összeturmixoltam. (Az eredetileg fehér levest a hozzáadott nagy csokor petrezselyemzöld változtatta zöld színűvé.) Visszatettem a tűzhelyre és még 6-8 percig forraltam. Ekkor kevertem hozzá a diónyi margarint. A zsemlét kockákra vágtam és kevés olajjal  megpirítottam, úgy adtam a forró leves mellé. Mindig csak kevés pirított zsemlekockát tettünk a levesbe, hogy a kis kockák jó ropogósak legyenek fogyasztáskor, így nagyon finom plusz ízt adtak az amúgy is isteni leveshez. 





Petrezselyem krémleves pirított zsemlekockákkal

1 megjegyzés: