2011. május 13., péntek

Tárkonyos őzraguleves






Másik bejegyzésem, ami szintén eltűnt a tárkonyos őzraguleves. Ezt csak tegnap délután főztem készre, miután a vendégek elmentek. Ez szintén olyan étel, amit még soha nem főztem, féltem, hogy az őzcsontokból főzött levesnek túl erős vad íze lesz, ami esetleg elveszi a kedvünket tőle. De a végén csak megfőztem, mert sajnáltam volna a húsos csontokat kidobni. Arra gondoltam, ha jól sikerül megesszük, ha nem a kutya eszi meg.  Így még szintén tegnapelőtt délután az őz csontjait megfőztem csontlevesnek az alábbi hozzávalókból:


  • az őz húsos csontjai

  • 3 sárgarépa

  • 1/2 petrezselyemgyökér

  • 1 paszternák

  • 1/2 zellergumó

  • 1 hagyma

  • 3 liter víz

  • 3,5 fehér kanál ételízesítő

  • kevés őrölt bors

  • 1 kávéskanál tárkony




Először megmostam és fazékba raktam az őzcsontokat, felöntöttem vízzel és felforraltam. A keletkezett habot leszedtem, és csak utána raktam bele az ételízesítőt, tárkonyt és őrölt borsot, azzal főztem jó két órán át, szép csendesen gyöngyözve. Közben megtisztítottam a zöldségeket, és egészben raktam a fővő levesbe, majd még legalább két órán át főztem szép lassan, aztán hagytam kihűlni, és felhasználásig hűtőben tartottam. Felhasználás előtt a tetején lévő zsírt leszedtem, majd a levest felforraltam. Utána kiszedtem a zöldségeket és a húsos csontokat, a levest egy másik edénybe átszűrtem és újra felforraltam. Ekkor kezdődött a ragulevessé alakulása, aminek hozzávalói:




  • 3,5 evőkanál rétes liszt

  • 1/2 pohár nagy poharas, 12 %-os tejföl

  • kevés hideg víz

  • 1 citrom

  • 8-10 dkg Pintér féle csigatészta

  • 1 kávéskanál tárkony

  • kevés őrölt bors




A lisztből, tejfölből és kevés hideg vízből habarást turmixoltam, amivel besűrítettem a forrásban lévő levest. Ezután beleraktam a karikákra vágott citromot, 1 kávéskanál tárkonyt, és belefőztem a tésztát. Kb. 10 perc főzés után vissza raktam a levesbe a közben feldarabolt zöldségeket, és a csontokról leszedett, még hasznosítható apró húst, kevés őrölt borsot, ezekkel is összeforraltam néhány perc alatt, és forrón tálaltam ezt az igazán finom, sűrű, savanykás, pikánsan ízletes levest.





Persze nemcsak húsos csontokból, de felkockázott őz színhúsból is készülhet a leves, akkor ugyanúgy kell főzni, mint pl. a tárkonyos csirkeragulevest, amely ITT található. Csak a főzési időt kell hosszabbra hagyni, hogy puha legyen a hús.











Tárkonyos őzraguleves




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése