2011. május 2., hétfő

Sárga gévagomba tojással



Legnagyobbik Fiam nemcsak lelkes horgász, de imád a természetben barangolni, legszívesebben ott tölti a szabadidejét. Ma reggel, munka előtt elment a csónakját leellenőrizni a tegnapi nagy eső után, hazafelé jövet talált egy sárga gévagomba telepet, és hozott egy jó adag gombát. Mivel tavaly  a biztonság kedvéért már bevizsgáltattuk mielőtt megettük, ezért az idén erre már nem került sor, mert olyan jellegzetes gomba, hogy nem téveszthető össze semmivel. Jellegzetes alakja, sárga szine, és nagyon finom, intenzív illata van. Sajnos amíg egészben volt, elfelejtettem lefényképezni, de a Wikipédián találtam róla fényképet,  így néz ki:






sárga gévagomba
Ebből a gombából készült  a mai gombás tojás. Legelőször a gomba szép fiatal részeit válogattam ki, ezeket aztán megtisztítottam és felszeleteltem (a fiatal részek nagyon könnyen vághatók, szeletelhetők, az öregebb részek már nehezebben vághatók, mintha már fásak lennének).  Utána megtisztítottam és apróra vágtam egy fej hagymát, amit kevés olajon megdinszteltem. Ráraktam a gombát, kevés ételízesítőt és frissen őrölt borssal szórtam meg, majd pároltam  8-10 percig. Mivel elég sok gomba volt (tisztítva összesen talán több is mint 30-40 dkg) ezért felét kiszedtem egy tányérra és lefedve félretettem.  Aztán kevés sóval és pici tejszínnel elhabartam 3 db tojást, a serpenyőben maradt gombára öntöttem és inkább lágy, mint kemény rántottát sütöttem belőle. Elfogyasztása előtt még kevés csiliporral is megszórtam. Nagyon finom lett.

Ha valakit több gombás recept, vagy egyéb gombafajták érdekelnek érdemes ellátogatni a Közös gomba blogoldalra, ahol nagyon sok jó recept és gombász tanács található.






Sárga gévagomba tojással

7 megjegyzés:

  1. Még sohasem ettem ilyen gombát és látni sem láttam még.Finomságos étek lehetett.

    VálaszTörlés
  2. Én is tavaly láttam először. A net segítségével beazonosítottam, de a biztonság kedvéért be is vizsgáltattuk. Csak sütve-főzve fogyasztható. És nagyon finom :)

    VálaszTörlés
  3. Még nem is hallottam ilyen gombáról:)
    De biztosan finom volt, mert jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  4. Még én sem ettem ilyet,de ez a tojást most szívesen megenném:-)

    VálaszTörlés
  5. Roza! Én is csak tavaly ismertem meg, de nagyon finom volt :)
    Ditta! Na majd legközelebb, mert ezt én még akkor frissiben-melegében befaltam :)

    VálaszTörlés
  6. Sokszor láttam, de soha nem szedtem. Ma megkóstoltam ezt a gombát egy egyszerű gombapaprikás formájában, bátran ajánlom mindenkinek. A recept izgalmasan hangzik, ki is próbálom, ha találok még alapanyagot :-)

    VálaszTörlés
  7. Tényleg érdemes kipróbálni bármilyen formában,mert nagyon finom!!

    VálaszTörlés