2011. május 5., csütörtök

Narancsos csokitorta





Elkészült legkisebbik Fiam születésnapi tortája, azt kérte, a nagyon csokis legyen. Hát az lett. Most nem habos töltelékű tortát készítettem, a habot inkább mellé szervíroztam. Ma el tudtak jönni a fiúk barátnői is, így egy kicsit bővebb társaság ünnepelte a szülinapot.

A torta tésztája 8 tojásból készült kakaós piskóta volt, amit két szív alakú szilikon formában sütöttem meg. A formák aljára - tanulva a múltkori, fekete erdő torta nehézségeiből - most sütőpapírt is vágtam, így nagyon könnyen kijött a megsült tészta.







A tészta hozzávalói:




  • 8 tojás

  • 8 evőkanál cukor

  • 6 evőkanál liszt (3 rétes, 3 finom)

  • 2 evőkanál kakaópor

  • 1 evőkanál sütőpor



Először a liszteket kevertem össze kakaóval és sütőporral. Utána a tojásokat szétválasztottam, a fehérjébe 3 kanál, a sárgájába 5 kanál cukrot tettem, először a fehérjét vertem kemény habbá, utána a sárgáját is sűrű, szinte fehér krémmé vertem gépi habverővel, majd  a sárgáját óvatosan a fehérjéhez kevertem, utána a kakaóval és sütőporral kevert liszteket adtam hozzá. Teljesen egyneművé kevertem, és a két szilikon formába elosztottam. 170 fokra melegített sütőben 35 perc alatt (tűpróbával ellenőriztem) készre sütöttem, majd hagytam teljesen kihűlni. 





A krém hozzávalói:



  • 8 dl 3,5 % zsírtartalmú tej (tartós)

  • 2 csomag csokoládés pudingpor

  • 6 evőkanál cukor

  • 20 dkg 52 %-os étcsokoládé tortabevonó

  • 25 dkg margarin

  • 12 dkg porcukor

  • 1 üveg eredeti angol narancslekvár (450 gr)



A tejet kétfelé osztottam. Egyik felét, 6 dl-t lábasba öntöttem, beleraktam 3 evőkanál cukrot, és beletördeltem 20 dkg étcsokoládé tortabevonót. A maradék 2 dl tejben feloldottam másik 3 evőkanál cukrot, 2 csomag csokoládé pudingport teljesen simára kevertem benne (botmixerrel rásegítettem, hogy csomómentes legyen) Utána lassú tűzön, kézi habverővel kevergetve felolvasztottam a csokoládét a tejben, majd hozzáadtam a pudingporral kevert tejet, és sűrűre főztem a krémet. Hagytam kihűlni. 25 dkg Rama margarint 12 dkg porcukorral habosra kevertem (gépi habverővel), majd hozzáadtam a kihűlt csokipudingos főzött krémet, és sima, fényes krémmé kevertem a géppel. A szív alakú tortákat ketté vágtam. Az egyik alsó lapot elhelyeztem a tortatálcán, megkentem narancslekvárral, majd a krém kb. 1/4-ét (kb. 3 púpos evőkanállal) is elsimítottam rajta. Ugyanígy jártam el a második és harmadik lappal, aztán a negyedikkel is, mert a torta tetejét is először narancslekvárral kentem meg, csak utána a csokis krémmel.Amikor a torta be volt töltve, körben is áthúztam a csokis krémmel, aztán a késsel "körbe paskoltam" ettől olyan lett, mintha kis tüskék nőttek volna rajta. Még megspricceltem csillagcsővel, és estig hűtőben tároltam. Tálalás előtt 4 dl hideg hulalát habbá vetem és azzal adtam asztalra ezt a nagyon csokis tortát. 













Narancsos csokitorta

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, biztos fincsi is!

    VálaszTörlés
  2. Így ebéd után meg tudnék enni belőle 1-2 szeletet:))
    Gratula Maria, nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Lányok! Finom lett :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy Marika,szép lett a torta,és biztos nagyon finom is,a gyerkőcnek Boldog születés napot!:-)

    VálaszTörlés
  5. Hú ez a csoki torta,lekéstem róla!szépséges!és az íze???eszem!!!

    VálaszTörlés
  6. Köszi Melissina2, kicsit csáléra sikerült a díszítése, de azért nagyon finom volt!

    VálaszTörlés