2011. május 11., szerda

Süllő filé orly módra



Annyi dolgom volt ma egész nap, és olyan rettenetesen elfáradtam, hogy nem volt erőm valami hatalmas gasztronómiai frik-frakkra a hallal, bármennyire szerettem volna. Csak arra tudtam gondolni, hogy a legegyszerűbben valami finomat készítsek a süllő filékből. Ezért a sörtésztában sütésre esett a választásom. Ez a módszer tűnt a legegyszerűbbnek, mert csak egy sűrű, sós-sörös palacsintatésztát kellett készítenem, a besózott halszeleteket  még lisztbe sem forgattam, csak bemártottam a tésztába, és forró olajban, közepes tűznél - hogy a vastag szeletek is jól átsüljenek - szép aranybarnára sütöttem. Persze mielőtt a hal sütését  elkezdtem, először a krumplit tettem oda főni és az apróra vágott  petrezselyemzöldet is megpirítottam kevés vajon, hogy később csak a halra kelljen figyelnem. Az orly módra sült süllőfiléket petrezselymes krumplival tálaltam. A hal bundája finom ropogós, a hófehér halhús szaftosan omlós volt,  egyszerűsége ellenére mesésen finomat vacsoráztunk.  /És még van néhány szelet halfilém a hűtőben, mert ma csak 12 darabot sütöttem meg :) /



Süllő filé orly módra petrezselymes burgonyával

4 megjegyzés: