2011. január 25., kedd

Abált szalonna








Abált szalonna - már jól kifagyasztva

Úgy néz ki, a tél még kitart egy darabig, ezért téli kaját készítettem ma, egy kissé többet, mint egy evésre valót, mert úgy gondoltam, ugyanannyi idő kell akkor is, ha egy kis darabot főzök, mint ha többet. Ráadásul az abált szalonna legnagyobbik Fiam egyik kedvenc étele, amíg van, szinte csak azt eszik. Így 3 kiló abálni való szalonnát vettem (2 szép nagy tokaszalonnát, az egyiket 4 a másikat 3 darabba vágtam),  nagy lábasba raktam, felöntöttem 2,5 liter forró vízzel, raktam hozzá 3 kanál ételízesítőt, 2 kanál sót, és 4 jó púpos kávéskanál fokhagyma granulátumot, forrás után takarékon főztem jó 3 órán át, hogy vaj puha legyen. A megfőtt szalonnát kistányérokra szedtem, megszórtam fokhagyma granulátummal, csípős pirospaprikával, és kevés sóval is, mert kóstolásnál úgy éreztem, elbír még egy kevés sót. Ha kihűl, jól lefóliázom, és a mélyhűtőbe rakom kifagyni.   Mindig csak annyit veszünk elő, ami éppen evéshez kell. Rá lehet járni egy ideig. Savanyúsággal nagyon finom lesz.






Abált szalonna - még forrón, lefűszerezve

1 megjegyzés: