2011. január 21., péntek

Húsos rakott zöldbab




Húsos  rakott zöldbab
A főétel ma húsos rakott zöldbab volt. Ez az egyik olyan zöldségétel variáció, amit szívesen fogyaszt a család.


Hozzávalók:
  • 1 kg mirelit zöldbab

  • 2 fehér műanyag kanál ételízesítő

  • 2 kávéskanál fokhagyma granulátum

  • kb. 0,5-1 dl víz

  • 50 dkg darált hús

  • 1 fej hagyma

  • 1,3 műanyag kanál ételízesítő

  • 1 kávéskanál fokhagyma granulátum

  • 1 kávéskanál őrölt kömény

  • 2 műanyag kanál fűszerpaprika

  • 1-1,5 dl forró víz

  • 1 főzőtasak (12,5 dkg paraboiled rizs)

  • 2,5 dl forró víz

  • pici olaj a tepsi kikenéséhez

  • 2 tojás

  • 1 nagy pohár 12 %-os tejföl

  • kanálhegynyi ételízesítő

  • 5 dkg trappista sajt reszelve



A zöldbabot két kanál ételízesítővel, fokhagyma granulátummal és pici vízzel párolódni tettem egy zepter edényben. Amikor az első gőz megjelent a fedő mellett, takarékra állított tűzhelyen pároltam tovább, amíg megpuhult. Közben a zepter serpenyőt vízpróbáig melegítettem, majd szárazon beleraktam a sertés darált húst, és fehéredésig pirítottam. Ekkor ráraktam a felkockázott hagymát, ételízesítőt, fokhagymát, őrölt köményt, pár percig kevergetve dinszteltem, majd ráraktam a fűszerpaprikát,  1-1,5 dl forró vizet és lefedve főztem néhány percig. Ekkor hozzáadtam a rizst, felöntöttem 2,5 dl forró vízzel, és lefedve kb. 15-20 percig pároltam,  amíg az összes levet felszívta. Amikor a zöldbab és a rizses pörkölt is kellően megpuhult, vékonyan kiolajoztam egy zepter tepsit, beleterítettem a zöldbabot, tetejére a pörköltet, majd fakanállal jól "megdöfködtem", hogy a szaftos hús lemenjen a zöldbab közé. Két tojást összeturmixoltam 3 evőkanál tejföllel, kanálhegynyi ételízesítővel, és ezzel meglocsoltam a rakottast (ez a habarék tartja össze). Végül a maradék tejfölt a tetejére simítottam, megszórtam reszelt sajttal és 200-220 fokos sütőben  átsütöttem. Ez a mennyiség 4 nagy, vagy 6 kisebb adag rakott zöldbabot ad ki.




1 megjegyzés: