2011. január 13., csütörtök

Baconös-sonkás sajtszósz




Sajtszószos tészta
Nagyon egyszerű dolgom volt ma az ebédkészítésnél. Levest nem kellett főznöm, tegnapról maradt brokkolikrémleves, tegnapelőttről lencseleves, csak második fogást kellett kitalálni. Tésztában gondolkodtam, és legkisebbik Fiamtól nagyon jó ötletet kaptam. Régebben, mikor még középső Fiam is itthon lakott, rendszeresen készített magának különféle zacskós szószos tésztákat, gombásat, sonkásat, sajtszószosat. Hát ezt emlegette fel most az én legkisebb sarjam, mondván "jó lenne egy kis sajtszószos tészta!!" Én ilyet még soha életemben nem főztem, de gyorsan a gép elé ültem, beírtam sajtszósz, és a "Mindmegette" sajtszósz receptjének elolvasása után nekifogtam az én sajtszószomnak, a hűtőben és a kamrában talált hozzávalókból, melyek a következők voltak:

  • 6-6,5 dkg szeletelt bacon (3-4 szelet volt a hűtőben)

  • kb. 5 dkg fokhagymás karaj (4 szelet sovány, sonkaszerű felvágott)

  • kb. 13 dkg régebbi trappista sajt lereszelve (kisebb darabokból)

  • 1 kis fej hagyma

  • 2 gerezd fokhagyma

  • 1 púpos evőkanál rétes liszt

  • 2 dl 30 %-os tejszín

  • 0,5 liter forróvíz

  • fél pohár nagy poharas 12 %-os tejföl

  • 1,5 fehér műanyag kanál szitált ételízesítő

  • kevés őrölt bors

  • 50 dkg 4 tojásos szarvacska tészta

  • 1 fehér műa. kanál só

  • kevés olaj

Először a bacon szeleteket vágtam fel egész vékony csíkokra, majd a fokhagymás karajt is. Közben a Fiam lereszelte a sajtdarabokat nagy lyukú reszelőn. A bacont nagyobb serpenyőbe tettem és elkezdtem kiolvasztani. Közben megtisztítottam és egészen apróra vágtam egy pici fej hagymát, és két gerezd fokhagymát, és a piruló baconhöz raktam. Együtt pirítottam rövid ideig, aztán hozzáraktam a felvágott csíkokat is. Ezzel is pirult egy kicsit, aztán megszórtam liszttel, és 1-2 percig állandóan kevergetve pirítottam, majd felöntöttem tejszínnel, aztán forró vízzel, beleraktam a tejfölt, reszelt sajtot, ételízesítőt és őrölt borsot, és 8-10 percig főztem, hagytam szépen besűrűsödni. Közben másik edényben vizet forraltam, beletettem a sót és kevés olajat, majd a szarvacska tésztát és 8 perc főzés után a sajtszószt főtt tésztával tálaltam. Bármelyik tasakos tésztát kenterben veri a saját készítésű sajtszószos tésztám.





Baconös-sonkás sajtszósz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése