2011. január 9., vasárnap

Csirkeleves és resztelt csibemáj




Csirkeleves
Ma kicsit később fogtam az ebédfőzéshez, mert nem volt itthon semmi, ezért előbb vásárolni kellett, hogy főzni tudjak. Kissé elhúzódott a dolog, ezért gyorsan elkészülő, egyszerűbb ebédet kellett kiötlenem.

A címben megjelölt ételek már szerepelnek a bejegyzéseim között, ezért nem írom le részletesen, csak a hozzávalókat. A csirkeleveshez: 2 cs. csirke levescsomag, 2 szál sárgarépa, 1 szál petrezselyemgyökér, 1/2 zellergumó, 1 hagyma, darabka zöldpaprika, zeller és petrezselyemzöld a mélyhűtőből, 2,3 liter forró víz, 2,5 műanyag kanál szitált ételízesítő, kevés őrölt bors, 1 liter forró víz, 2 db Hühnersuppe húsleveskocka, 15 dkg csigatészta. A csirkeaprólékot a zöldségekkel zepter edényben főztem,  gyorsfőző pöcök kiugrása után 10 percig, közben másik edényben 1 liter húsleveskockás vízben megfőtt a tészta. A 10 perc letelte után a fazékból a gőzt kiengedtem, a habos zöldeket kidobtam, a leveshúst és a zöldségeket tartalmazó kosárkát kiemeltem, és a megfőtt levestésztát a húsleveshez öntöttem, azonnal forrón tálaltam, külön tálban adtam mellé a leveshúsokat és zöldségeket.



A második fogás resztelt csibemáj volt, amihez fél kiló csirkemájat + a levescsomagokban lévő másfél májat is felhasználtam, 3 fej hagymát, kevés olajat, 1 fehér kanál szitált ételízesítőt, 1,5 kávéskanál őrölt borsot. A  csíkokra vágott hagymát megpároltam kevés olajon, hozzáraktam a felcsíkozott májat, őrölt borsot, addig sütöttem, míg a májba szúrt villa nyomán nem folyt ki véres lé, ekkor levettem a tűzről és az ételízesítőt is hozzáadtam. Forrón tálaltam krumplipürével és ecetes uborkával.






Resztelt csibemáj krumplipürével és ecetes uborkával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése