2011. január 27., csütörtök

Tárkonyos-zöldborsós zúzaraguleves







Ma is igyekeztem aránylag olcsón, finom és tartalmas ebédet "kreálni": 1 csomag csirkezúzából (50 dkg 430,- Ft,) 1 csomag csirke alsó combból (10 kis comb volt benne, 70 dkg, 560,- Ft), 1 doboz paraboiled rizsből (a 4-ből csak három főzőtasak rizst használtam fel, a 270,- Ft-ból ez kb. 203,- Ft) és egyéb "apróságokból" (amire ha 6-800 Ft-ot számolok) akkor is 2.000,- Ft alatt maradt a költségvetés. És ebből az összegből 4 személy ebédje készült el úgy, hogy a levesből minimum kétszer tudunk enni. A mai menü Tárkonyos-zöldborsós zúzaraguleves, csirkecombok orly módra és petrezselymes párolt rizs.

A raguleves hozzávalói:



  • 50 dkg csirkezúza

  • 70 dkg csirke alsó comb

  • 2 db sárgarépa

  • 1 db petrezselyemgyökér

  • 1 jókora darab egy nagy zellergumóból

  • 4 félmarék mirelit zöldborsó (kb. 12-15 dkg)

  • 1 kisebb fej hagyma

  • 1 csokor petrezselyemzöld a fagyasztóból

  • 2,3 liter forró víz

  • 2,5 fehér műanyag kanál szitált ételízesítő

  • őrölt bors

  • 2 evőkanál tejföl

  • 1-2 evőkanál tejszín

  • 3 evőkanál rétes liszt

  • kevés meleg víz 

  • néhány citromkarika

  • 2 teáskanál szárított tárkony

  • 6 dkg 8 tojásos karika levestészta

A zúzát és a combokat megtisztítottam, a zúzát kb. egyforma darabokra vágtam. Mindet az 5,8 literes zepter fazékba raktam. Megtisztítottam és feldaraboltam a zöldségeket, a hagymát apróra kockáztam, ezek is a fazékba kerültek, a 4 félmaroknyi borsóval együtt. Felöntöttem forró vízzel, hozzáadtam az ételízesítőt, őrölt borsot, majd a tetejére raktam a fagyott petrezselyemzöldet. A fazekat lezártam, és gyors tűznél felforraltam. Szokásos jelzések után (pöcök kiugrás és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése után) a tüzet minimumra mérsékeltem és 11 percig főztem a levest (figyelni kell, hogy a termosztát mutatója a zöld mezőben legyen, kb. a felénél). A főzési idő letelte után a fazekat visszahűtöttem, a fedőt levettem, a petrezselyemzöldet kidobtam a leves tetejéről, tányérra szedtem a combokat hűlni. A levest újra felforraltam, közben habarást készítettem tejfölből, pici tejszínből, rétes lisztből és meleg vízből botmixerrel, hogy csomómentes legyen. Ezt a lobogva forró leveshez öntöttem, majd hozzáadtam a kimagozott citromkarikákat, szárított tárkonyt, levestésztát. 8-10 perc főzés után forrón tálaltam.



Tárkonyos-zöldborsós zúzaraguleves


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése