2011. január 10., hétfő

Fokhagymás csirke vele sült krumplival




Fokhagymás csirke vele sült krumplival
Szeretek húst és köretet együtt sütni. A köret átveszi a hús ízeit, sokkal finomabb, gazdagabb ízű lesz. Ráadásul az energiával is spórolok. (A magaméval is, mert kevesebbet kell mosogatni...)

Tegnap egy csomag csirkecombot is vettem, XXL-es csomagot, amiben 5 db egész comb volt, (mi ebben az XXL???) ezeket használtam fel a mai vacsorához. Először krumplit tisztítottam, megmostam és kockára vágva hagytam megszikkadni kissé, amíg a húst is előkészítettem. Szerencsére nem voltak tollmaradványok a húson, így gyorsan elkészültem vele, megmostam és kettévágtam mindegyiket. Ezután egy nagy tepsit kiolajoztam, beleterítettem a kockára vágott krumplit, amit megszórtam egy kevés sóval, pici szitált ételízesítővel és egy kávéskanálnyi szárított rozmaringgal. Utána a krumpliba kis fészkeket készítettem, ahová beillesztettem a kevés szitált ételízesítővel és sóval megpergetett csirkecombokat. Ezután következett a fokhagyma, az egyik fejet gerezdjeire merőlegesen 3 felé vágtam, de nekem nem maradt egyben, hanem szétesett, ezeket osztottam el a húsok tetején, a másik fej fokhagymát pedig gerezdjeire szedve, de ezt is héjastól a krumpli közé csempésztem. Az egészet megszórtam frissen őrölt 4 színű bors keverékével, alufóliával befedtem, úgy, hogy a fényes oldala legyen a hús és krumpli felé, és 180 fokra előmelegített sütőben sütni kezdtem. 45-50 perc elteltével a fóliát leszedtem róla, és 250 fokon sütöttem 10 percig, majd kivettem a tepsit, a húsokat megfordítottam, hogy az alja is színt kapjon, majd 5-10 percre visszadugtam a forró sütőbe. Ezután visszafordítottam az eredeti oldalra a húsokat, 2-3 kanál olajat  löttyintettem rá és 275 fokra felcsavart sütőben adtam még neki néhány percet. A család ekkor már intenzíven gyülekezett az étkezőasztalnál, úgyhogy épphogy volt időm  képet készíteni róla, mielőtt rávetették magukat. Nagyon jól sikerült!! Utolsó szemig minden elfogyott, még a kis fűszeres szaftot is kitunkoltuk a tepsiből!



Hozzávalók:



  • 1,5 kg csirkecomb

  • 12 db közepesnél nagyobb krumpli

  • kevés olaj

  • 2 nagy fej fokhagyma

  • kevés szitált ételízesítő 

  • kevés só

  • 1 kávéskanálnyi szárított rozmaring

  • frissen őrölt bors (nekem négyszínű borsom volt itthon, legkisebb Fiam Barátnőjétől kaptam!!)

  • (kenyér vagy zsemle a tunkoláshoz)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése