2011. január 19., szerda

Mexikói csirkecombok






Mexikói csirkecombok


Már megint fölmerült a kérdés:  mit főzzek ma? Alapanyagként adott volt a csirke alsó comb. Aztán eszembe jutott egy másik, szintén akciós beszerzésem: - egy csomag mirelit mexikói zöldségkeverék, - és kezdett körvonalazódni az ebéd. Kigondoltam, hogy  most nem külön párolt zöldség és sült csirkehús lesz belőle, hanem együtt, valami ragus ételnek főzöm meg. 
Hozzávalók:
·        10 db csirke alsócomb
·        2 nagy fej hagyma
·        1 kg mexikói zöldségkeverék
·        3 fehér kanál mexikói fűszerkeverék
·        kevés só
·        1 fehér kanál ételízesítő
·        1/2 teáskanál csilipor
·        1-2 evőkanál olaj
·        6 db nagyobb krumpli
·        kevés só
·        1 dl víz
·        2 kanál margarin


A csirke alsócombokat zepter módszerrel (vízpróba után) magas hőfokon körbesütöttem egy zepter serpenyőben, először ötöt, aztán a fedőre kiszedtem a körbepirult húsokat és a második ötöt is, majd visszaraktam a húsokat és ráraktam 1,5 fej durvára vágott vöröshagymát, 2 fehér kanál (nagykereskedelmi üzletláncnál kapható) mexikói fűszerkeveréket (összetevői: paprika, vöröshagyma, szegfűbors, koriander, szezámmag, római kömény, oregano, petrezselyem), kevés sót, csiliport, és fedő alatt párolni kezdtem. Vizet nem kellett alá tenni, mert a só hatására a húsból kioldódó nedv elegendő a pároláshoz. Közben egy nagyobb zepter edényben a maradék fél fej hagymát (kockára vágva) dinsztelni kezdtem 1-2 evőkanál olajon, majd hozzáöntöttem a mexikói zöldségkeveréket, erre is raktam 1 fehér kanál mexikói fűszert és 1 fehér kanál ételízesítőt, és felforrósítottam. Amikor felforrósodott, hozzáöntöttem a párolódó hagymás csirkét, és folyadék hozzáadása nélkül, fedő alatt puhára pároltam a húst. Amíg a hús puhult, megtisztítottam és kisebb kockákra vágtam a krumplit, és kb. fél fehér kanál sóval, meg 1 dl vízzel főni tettem. Amikor gőz kezdett szivárogni a fedő alól, takarékra vettem a tűzhelyet és puhára főztem a krumplit. A puha krumplit 2 evőkanál margarinnal kikevertem, és azonnal tálaltam a forró mexikói csirkecombokkal. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése