2011. január 5., szerda

Tejfölös-tárkonyos krumplileves




Tejfölös tárkonyos krumplileves


Mai vacsorára megint nagyon egyszerű, de családom által annál inkább kedvelt ételeket választottam: Tejfölös-tárkonyos krumplilevest, csúsztatott palacsintát, és "mellesleg" sütöttem néhány rendes palacsintát is, mert legkisebbik fiam annyira kérlelt, hogy ne csak csúsztatott legyen, hanem meggyes-kakaós és barackos-kakaós is.

A krumplileves hozzávalói:

  • kb. 15 kicsi krumpli

  • 3 db kisebb sárgarépa

  • 2 db kisebb petrezselyem gyökér

  • egy nagyobb zellergumó fele

  • 1 fej hagyma

  • 1 darabka zöldpaprika

  • 2,5-3 fehér kanál ételízesítő

  • kb. 2,2-2,3 liter forró víz

  • 2 kávéskanál szárított tárkony

  • 1,5 evőkanál rétes liszt

  • 1,5 fehér műanyag kanál fűszerpaprika

  • kevés olaj

  • 3-4 evőkanál tejföl

Sajnos már csak egész kicsi krumplink volt itthon a zsák alján, ezért abból többet kellett megtisztítani, hogy elég legyen egy leveshez. Mire megtisztítottam, legtöbbje nem volt nagyobb mint egy pingponglabda. A krumpli után megtisztítottam a többi zöldséget is, aztán mindent megmostam, a krumplit, petrezselyem gyökeret és sárgarépát vékony karikákra vágtam, a zellert kb. ugyanolyan vastag kisebb darabokra, a hagymát apró kockákra. Mindent beleraktam egy kb. 4,2 literes fazékba, felöntöttem forró vízzel, hozzáadtam az ételízesítőt és felforraltam, majd fedő alatt, takarékon puhára főztem. Ezután 1,5 ek. lisztből, 1,5 műa. kanál fűszerpaprikából és kevés olajból egy jó sűrű, inkább száraz, mint olajos sűrítést készítettem, amit belekanalaztam a forrásban lévő levesbe, és jól kiforraltam. Végül hozzáadtam a szárított tárkonyt és a tejfölt. Ezekkel is főztem néhány percig és tálaltam. A tányérba szedett forró leveshez kevés tejfölt adtunk. Annyira szereti az egész család ezt a levest, hogy mindenki kétszer szedett (pedig egy kicsit csípős volt a belefőzött darabka zöldpaprikától).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése