2011. január 23., vasárnap

Rakott padlizsán



Isten bizony imádom a padlizsánt, ezért is vettem a héten 2 szép darabot, feszeset és nagyot, majdnem egy kiló volt a kettő. A darált hús akciós volt, ezért abból is vettem egy kilót, azt gondoltam a kettő párosításából valami fenomenálisat fogok készíteni. Találtam is receptet a planétás kártyáim között, elolvastam, tetszett, csak füstölt szalonnám nem volt itthon, mert a recept szerint még az is kellett volna bele. (Úr Isten, akkor milyen zsíros lett volna????). A füstölt szalonna kivételével megcsináltam és így is tocsogott az olajban!

Hozzávalók:



  • 2 szép feszes padlizsán

  • 75 dkg darált hús (25 dkg-ot ugye felhasználtam a leveshez)

  • 2 fej hagyma

  • 2-3 gerezd fokhagyma

  • 2 db paradicsom

  • 2 db zöldpaprika

  • liszt

  • olaj a padlizsán sütéséhez

  • só, bors

  • szitált ételízesítő

  • 1 nagy pohár + 2-3 evőkanál  12 %-os tejföl

A padlizsánokat megmostam, kb egyforma 1 cm-es szeletekre vágtam, fűszereztem kevés szitált ételízesítővel és sóval, és egy nagyobb szűrőben a mosogatóba tettem, hogy a leve kifolyhasson. A darált húst zepter módszerrel megpároltam, hozzáadtam egy fej apróra vágott hagymát, és a szintén apróra vagdalt fokhagyma gerezdeket, 1 fehér műanyag kanál szitált ételízesítőt, és kevés őrölt borsot, kb. 1 dl forró vizet és puhára pároltam, majd félretettem. A másik fej hagymát vékonyan felkarikáztam, ugyancsak a kicsumázott zöldpaprikát és paradicsomot. Amikor ezekkel készen voltam, lisztbe forgattam a besózott, lecsöpögtetett padlizsán szeleteket, és kevés olajban minkét oldalukat megsütöttem, majd egy közepes tepsi alját kiraktam vele. ráraktam a hagyma karikák felét, a zöldpaprika karikák és a paradicsom karikák felét, megsóztam, megborsoztam, majd rásimítottam  a párolt hús felét és a tejföl felét. Újra lisztbe mártott, mindkét oldalukon megsütött padlizsán szeletek következtek, majd hagymakarikák, zöldpaprika és paradicsom karikák, só, bors, a hús másik fele és a tejföl maradéka. Be a sütőbe, 200 fokra átsülni. Majdnem megégett, annyira belefeledkeztünk az unokánkba, mert éppen akkor Skype-oltak. Szép is volt, jó volt az illata is, de mikor szedtem belőle, feltűnt, hogy, rengeteg olaj sült ki belőle, annyi hogy le kellett önteni. El is ment a kedvem tőle. (Ha valaki tud jobb ilyen receptet kérem, írja meg!! Előre is köszönöm.) A férjem meg úgy ette, mint kacsa a nokedlit!! Én is  megettem az adagomnak több mint felét, de bosszantott az a sok olaj, amit kiadott magából a padlizsán.





Utóirat:  Alapos zsírtalanítás (olajtalanítás) után isteni volt. A rakottas tetejét jól megnyomkodtam egy szedőlapáttal, ettől a benne lévő olaj kipréselődött, és azt felitattam konyhai törlőpapírral.  Az előbb ettem egy kocka zsírtalanított rakott padlizsánt egy zsemlével és így már nagyon ízlett!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése