2011. január 18., kedd

"Milánói szerű" sonkás-gombás mártás




"Milánói szerű" sonkás-gombás mártás
Kellemesen csípős, olaszos ízvilágú mártás lett a gomba másik feléből. Most 4 tojásos kagyló tésztát főztem hozzá. Reszelt sajttal gazdagíthatjuk, de anélkül is nagyon jó lett.



Hozzávalók:



  • kb. 25 dkg gomba

  • 12,5 dkg csíkozott bakon (ikercsomagolású bacon egyik fele)

  • kb. 8 dkg sovány főtt sonka (nekem most fokhagymás karaj volt itthon, azt használtam fel)

  • 1 kisebb fej hagyma

  • 2-3 evőkanál olaj

  • 5-6 dl 100 %-os paradicsomlé

  • 1 csapott teáskanálnyi ételízesítő

  • 2 teáskanál pizza fűszerkeverék

  • 1 kávéskanál csilipor

  • esetleg néhány csepp édesítőszer

  • 50 dkg kagyló tészta

  • 1 liter forró víz

  • 1 műanyag kanál só

  • kevés olaj

A gomba kalapjáról lehúztam a bőrt, a tönk végéről levágtam a megbarnult részt és a gombát vékony cikkekre vágtam. A csíkozott bacont még vékonyabb csíkokra vágtam, a sonkát ugyancsak. A hagymát felaprítottam. A bacon sütésével kezdtem a munkát, amikor már színesedett, rádobtam a felkockázott hagymát, majd a gombát, ráraktam az ételízesítőt, megvártam, míg zsírjára sül és hozzáadtam a sonkát is. Rövid ideig együtt sütöttem, majd ráraktam a pizza fűszert, csiliport, és felöntöttem  100 %-os paradicsomlével. Kb. 10-15 percig főztem lassú tűzön, fedő alatt. Közben másik edényben vizet forraltam a tésztának, beletettem a sót, olajat, majd a tésztát, újraforrás után 7 percig főztem. Tálalás előtt megkóstoltam a szószt, néhány csepp édesítőszerrel még finomítottam rajta. A tésztával forrón tálaltam. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése