2011. január 10., hétfő

Borsos tokány sertéskarajból





Tegnapi ebédünknek volt még egy fogása, borsos tokány sertéskarajból. Ennek oka az, hogy legkisebbik gyermekünk a gomba mellett a májat sem szereti egy kisgyermekkori rossz élménye miatt. Így amikor májat készítek a többiek és magam kedvére, gondolnom kell arra, hogy a "kicsinek" is legyen mit enni. Tegnap azonban vacsora lett belőle, mert ebédkor a leves után már nem bírt második fogást enni a késői reggeli miatt.

A borsos tokány hozzávalói:


  • 1,5 fej hagyma

  • kevés olaj

  • 40 dkg sertéskaraj 

  • 1 csapott fehér kanál szitált ételízesítő

  • 1,5-2 kávéskanál őrölt bors

  • 1,5 dl víz



A hagymát tisztítás után apróra vágtam, a karajt felcsíkoztam. A hagymát a legkisebb, gyorsfőzővel használható zepter edényben megdinszteltem kevés olajon, hozzáadtam a karajt, fehéredésig sütöttem, majd beleraktam az ételízesítőt, őrölt borsot, felöntöttem forró vízzel, az edény peremét szárazra töröltem, és lezártam a gyorsfőző fedővel. Pöcök kiugrása és termosztát mutatójának zöld mező feléig érése után a tűzhelyet takarékra állítottam, és 15 percig főztem az ételt. Végül a gőzt kiengedtem, és krumplipürével, savanyúsággal tálaltam a borsos tokányt. Szerintem a hús egy kissé száraz volt benne, (jobb lett volna sertéslapockából), de ezen az apró hibán segített a jó kis hagymás-borsos szaftja. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése